Een antwoord op uw vraag

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over tafels op maat? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen die wij ontvangen.
Staat uw vraag er niet tussen? Contacteer ons gerust, wij helpen je graag verder.

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van jullie toonzaal?

Onze toonzaal is open zonder afspraak.
Maandag tot vrijdag: 8u tot 17u
Zaterdag :van 10u tot 17u

Wens je een ander tijdstip om langs te komen dan kun je een afspraak maken info@hulo.be of bellen op het nummer 050/33.22.07.

 

 

Waar is jullie toonzaal en werkplaats gelegen?

Onze toonzaal en atelier vormen samen één bedrijfspand gelegen in Brugge. De  toonzaal is verbonden met het atelier door een glazen deur. Tijdens je bezoek zie je op de achtergrond onze vaklui bezig met het maken van de meest uiteenlopende tafels

Toonzaal en atelier

Industriepark “Waggelwater”
Lieven Bauwensstraat 36
8200 Sint-Andries (Brugge)

https://hulo.be/contact/

 

Wordt alles in jullie eigen atelier geproduceerd?

Ja, alles wordt in eigen atelier geproduceerd. Hierdoor kunnen we de kwaliteit nauwlettend controleren en voldoen aan specifieke eisen.Wij gebruiken ambachtelijke en moderne productietechnieken en leveren rechtstreeks vanuit ons atelier to bij  jouw thuis.

 

Wie is Hulo ?

Wij zijn een familiebedrijf gestart in 1987. We hebben een  jarenlange  ervaring in de meubelindustrie onder de naam Art Furniture .

Recent werd onze naam gerebrand naar Hulo en specialiseren we ons in het maken van tafels op maat.

 

Moet ik een afspraak maken?

Je bent altijd welkom om zonder afspraak langs te komen. Wa adviseren je graag bij het samenstellen van jouw tafel.

Kom je er online niet uit of wil je jouw offerte of configuratie bespreken.Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek. Zo optimaliseer je je toonzaal bezoek.

https://hulo.be/contact/

 

Wat is er te zien in jullie toonzaal?

In onze toonzaal kun je volop inspiratie opdoen voor het samenstellen van de tafel.

Je kunt er toonzaal tafels bekijken en alle mogelijkheden ontdekken op gebied van vormen, materialen, randafwerkingen ,tafelpoten , kleuren ontdekken.

 

Wat betekent het HIB label?

Wij zijn officieel drager van het handmade in Belgium label.Dit is een kwaliteitskeurmerk dat staat voor authenticiteit, ambacht en kwaliteit.

 

Levering

Wat zijn de leveringstermijnen?

De gemiddelde levertijd van de tafels is 10-12 weken te rekenen vanaf de betaling van het voorschot.

Wat met artikelen met verschillende levertijden?

Als jouw aankoop uit meerdere artikelen met verschillende levertijden bestaat, dan hanteren wij de langste levertijd tenzij anders besproken bij de bestelling.

 

Wanneer moet mijn bestelling betaald zijn?

Voorafgaand aan de levering ontvang je een factuur die je per bankoverschrijving kan voldoen op de doorgegeven bankgegevens. Bij de  betaling graag het factuurnummer vermelden. Zowel bij afhaling of levering moet uw bestelling betaald zijn. Een betaling achteraf is niet mogelijk.

Wanneer nemen jullie contact op om te leveren?

Wij nemen ruim van te voren telefonisch contact met je op om een datum en tijdstip af te spreken.

Zijn jullie met twee om te leveren?

Een standaardlevering is altijd met één persoon tenzij anders besproken. Er dient altijd een helpende hand aanwezig te zijn om de tafel mee uit te laden en binnen te dragen.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Afhaling is mogelijk elke werkdag van 8u tot 17u. En dit enkel na afspraak. Bij afhaling dient de montage door de klant te gebeuren.

Tips om de levering goed te laten verlopen.

 

  1. Controleer vooraf goed de afmetingen van de deuren, ramen en trappen waar de tafel doorheen moet. Zorg ervoor dat alle mogelijke obstakels, die het vervoeren van uw goederen, verwijderd zijn (kastjes, schilderijen, lampen enz..) . Zorg voor een toegankelijk pad.
  2. Controleer de hoeken en de bochten waar de tafel doorheen moet en meet ze op.
  3. Klant is zelf verantwoordelijk om te beoordelen of de tafel overal voorbij kan. Bij twijfel contacteer ons.
  4. Je  zorgt ervoor dat de plaats van aflevering goed bereikbaar is en dat, voor zover dat in zijn vermogen ligt, al het mogelijke wordt gedaan om een vlotte aflevering mogelijk te maken
  5. Hou rekening met parkeervergunningen
  6. Laat ons weten als we alleen tussen bepaalde tijden mogen leveren bv vanwege paaltjes in het stadscentrum.

 

 

 

Hoeveel kost het om te leveren?

Basisprijzen levering tafels en stoelen

Ophalen :         GRATIS

Levering op begane grond door 1 persoon* : 

Tot 60km van Brugge  :  gratis

Tussen  60km en 150km van Brugge  :  120 euro

Tussen 150km en 200km van Brugge :  170 euro

Montage van de tafel is gratis**

Extra’s :

Levering door  1 persoon , verhuislift geregeld door Hulo ***+ extra verpakking + max 7 verdiepingen. 195 euro

Levering door 2 personen : 120 euro

Levering door 3 personen : 200 euro

 

*  Bij uitzonderlijk grote tafels wordt de leveringsprijs besproken bij de bestelling

** Levering meer dag 200km van Brugge gebeurd door een transportfirma en de tafels worden niet gemonteerd.

*** Elke klant is zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van parkeerplaatsen en wegvergunningen.

Bij uitzonderlijk grote tafels wordt de leveringsprijs besproken bij de bestelling

 

Alle prijzen zijn BTW inbegrepen

 

 

 

 

 

 

 

Regelen jullie de verhuislift

De verhuislift kan geregeld worden door Hulo.

Voor Levering door 1 persoon, lift , extra verpakking en tot max 7 verdiepingen is de prijs 195 euro incl. BTW

Elke klant is zelf verantwoordelijke voor het aanvragen van parkeerplaatsen en wegvergunningen.

Onderhoud

Hebben jullie een reparatieservice?

Wij bieden enkel een reparatie service aan voor massief eiken of massief notelaren tafels. Mits goed gebruik en onderhoud kun je heel lang genieten van deze aankoop. Indien jouw tafel toch een beschadiging heeft die niet onder de garantie valt dan kunnen wij deze voor jouw herstellen. Wij bieden ook een reparatieservice aan voor massief eiken tafels die niet aangekocht zijn bij Hulo.

Een offerte wordt hiervoor opgemaakt na het zien van de foto’s. Deze kunnen doorgestuurd worden per e-mail info@hulo.be of via het contactformulier …  Je kan ook langs komen in onze toonzaal om dit te bespreken.

Je dient zeker te zijn dat de tafel massief is. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant. Indien we een tafel afhalen en het blijkt niet zo dan worden transportkosten  aangerekend en deze zijn afhankelijk van het aantal km gereden werd.

 

Hoe onderhoud ik mijn massieve tafel?

De eiken tafels van Hulo zijn behandeld met een matte vernis van drie lagen als bescherming tegen vlekken

 

  1. Plaats nooit geen hete potten direct op het tafelblad, maar gebruik altijd een onderzetter.
  2. Snijd nooit rechtstreeks op de tafel maar gebruik een snijplank.
  3. Verwijder water of vlekken meteen met een doek.

 

 

 

Hoe onderhoud ik mijn steenlook tafel?

Configurator

Wat als ik mijn tafel niet vind in de 3D configurator?

Wij streven ernaar om aan jouw specifieke wensen te voldoen. Indien je het ontwerp van je tafel niet vind in onze 3D configurator of in onze toonzaal.  Neem dan  contact met ons op voor een op maat gemaakte oplossing die perfect aansluit bij jouw behoeften.

 

 

Zijn de kleuren in de configurator realistisch?

Onze configurator streeft naar een realistische kleurweergave, maar deze is afhankelijk van verschillende factoren zoals beeldscherminstellingen.We raden steeds aan om de kleuren te bekijken in onze toonzaal om zeker te zijn van je keuze.

 

Kun je met de 3D configurator salontafels configureren?

Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om salontafels te configureren via onze online tool. Dit betekent echte niet dat wij geen salontafels maken. Breng een bezoek aan onze toonzaal en we bespreken de mogelijkheden.

 

Zijn de kleuren realistisch in de 3D configurator

Onze configurator streeft naar een realistische kleurweergave, maar het is afhankelijk van verschillende factoren zoals beeldscherminstellingen. We raden aan om de kleuren te bekijken in onze toonzaal om zeker te zijn van je keuze.

Kan ik mijn configuratie opslaan?

Je kunt je configuratie opslaan door simpelweg je e-mailadres in te vullen. Zo bewaren we jouw voorkeuren en kun je later eenvoudig verder gaan met het proces wanneer het jou uitkomt.

Productadvies

Welke afmeting kan ik kiezen voor het tafelblad?

Afhankelijk van de soort vorm en materiaal die werd gekozen hebben we volgende afmetingen.

Lengte : 160cm tot 400cm

Breedte : 70cm tot 150 cm

Dikte : 2,2 – 3,2 – 4 – 5

Hoogte tafel 74 – 75 – 76 – 77 (afmetingen gemeten bovenkant van het tafelblad)

 

Welke vormen kan ik kiezen?

Wij hebben elf vormen. waaronder drie organische. De kiezel, druppel  en de pinda.We hebben ook een divers aanbod van ovaalvormig. Elk type, zoals ellips, ovaal, recht ovaal, half ovaal en Deens ovaal  biedt unieke esthetische kenmerken.En uiteraard hebben we ook de standaardvormen zoals een rechthoek, vierkant of rond.

Wens je een andere vorm dan is dit maatwerk en maak je best een afspraak. https://hulo.be/contact/

 

 

Hoe stel ik mijn tafels samen?

Wij bieden jouw de mogelijkheid om jouw Hulotafel helemaal zelf samen te stellen. Dit kan met behulp van onze 3D tafel configurator. Een uniek concept waarmee je thuis vanuit je zetel je tafel samenstelt. Ontdek de mogelijkheden via de website ……….

Of kom langs in onze toonzaal , wij adviseren je graag bij het samenstellen van jouw tafel.

Je volgt volgende stappen

  1. De Vorm
  2. Materiaal tafelblad
  3. Afmetingen
  4. Afwerking rand
  5. Type tafelpoot
  6. Kleur tafelpoot
  7. Overzicht

Hebben jullie tafels op voorraad?

Wij hebben gekozen voor een ” make to order” systeem. Dit betekent dat we geen tafels op voorraad hebben.Nadat je tafel is geconfigureerd  dan ontstaat een uniek ontwerp op maat.Van zodra de bestelling is geplaatst gaan wij  het tafelblad en het onderstel precies zo maken als je wil.

 

 

 

 

 

 

Welke materiaalopties zijn beschikbaar voor het tafelblad?

Je hebt drie materiaalkeuzes namelijk :

Massief eik met een onderverdeling in vier categorieën wat betreft het uitzicht van het eik. Namelijk elegant eiken, jong eiken, pittig eiken en oud eiken.

Verder hebben we nog massief notelaar en Steenlook.

Wens je de materialen te bekijken dan kan je langskomen in onze toonzaal. Of de uitleg lezen op deze website via deze link https://hulo.be/materialen/

 

Welke soorten randafwerkingen kan ik kiezen?

De randafwerking van het tafelblad is een belangrijk detail bij het samenstellen van jouw tafel.De manier waarop de randen van het tafelblad worden afgewerkt beïnvloed de uitstraling en de stijl van de tafel en maken deze speciaal.

Wij hebben keuze uit acht soorten randafwerkingen. Deze vind je terug op de 3D tafel configurator en in onze toonzaal.

Hoeveel verschillende soorten tafelpoten bieden jullie aan?

We hebben een ruim aanbod aan diverse onderstellen.Er is keuze uit drie materialen namelijk staal, hout , steenlook en een combinatie van staal en hout.Verder is er een mogelijkheid om een centrale of losse poot te kiezen.

Onderstellen worden qua grootte altijd aan de tafel aangepast zodat de verhoudingen blijven kloppen.

Welke kleuren en afwerkingen bieden jullie aan voor de tafelbladen?

 

Voor de massieve eiken tafelbladen hebben we zestien basiskleuren. Telkens met de keuze geborsteld(standaard) of niet geborsteld.Deze afwerking bepaald de structuur en de uitstraling van jouw tafelblad.

Voor de Fenix tafelbladen en Steenlook hebben eveneens  een groot assortiment kleuren. Alle kleuren zijn in de toonzaal te bekijken.

 

Welke kleuren voor de onderstellen?

Stalen onderstellen

Voor de stalen onderstellen hebben we naast zwart nog een assortiment aan  kleuren die je kan kiezen.Wil je toch een andere kleur dan wordt hiervoor een offerte opgemaakt.

Houten onderstellen

De kleur van het houten onderstel kan in dezelfde  dezelfde kleur als wat gekozen is voor  het tafelblad. Wens je een andere kleur dan is dit ook mogelijk.

Steenlook

Ook hier hebben we eenbasis assortiment kleuren.

Hout / staal

Ook hier kun je de kleur van het hout kiezen en van het staal

 

 

Kun je kleurstalen opvragen

Wij verzenden geen kleurstalen per post. Kleurstalen zijn gratis verkrijgbaar in onze toonzaal.  Zo heb je de mogelijkheid om de kleurstalen thuis te bekijken.

Wij verzenden geen kleurstalen per post.

 

 

Verkopen jullie stoelen?

Ja, wij bieden een assortiment stoelen aan. Breng een bezoek aan onze toonzaal en ontdek ons diverse aanbod. Variërend  van houten stoelen tot stoelen bekleedt met stof. Wij werken hierbij alleen met Belgische leveranciers die dezelfde kwaliteitsnomen hanteren.

In onze toonzaal hebben we stoelen als model staan. Wij adviseren je graag.

 

Kunnen jullie tafels buiten staan?

Wij vervaardigen geen tafels voor buiten. Onze tafels zijn ontworpen voor gebruik binnenhuis en niet geschikt voor langdurige blootstelling aan de elementen buiten.

 

Verkopen jullie verlengbare tafels?

Ja, wij bieden verlengbare tafels aan. Onze tafels hebben de mogelijkheid om verlengstukken aan de kopse kant toe te voegen, waardoor je flexibiliteit hebt in de lengte.Dit model is beschikbaar in de 3D tafel configurator. Je hebt de mogelijkheid om het ontwerp naar wens aan te passen.

Uiteraard zijn er meer mogelijkheden. Graag nodigen we je hiervoor uit om een afspraak te maken en langs te komen in de toonzaal.

Bestellen

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

1st mogelijkheid via de configurator

Je kunt zelf een tafel configureren en een offerte laten berekenen. Na het invullen van je gegevens wordt de gedetailleerde offerte met de specificaties van de gekozen tafel naar je gemaild.Eenvoudig en snel zodat je alle details rustig kunt bekijken.Achteraf kun je met de offerte langskomen in de toonzaal  en met het identieke nummer op de offerte kunnen we deze offerte en configuratie  terug opvragen.Hierbij kunnen we voor het nodige advies zorgen.

2de mogelijkheid direct in onze toonzaal

In onze toonzaal kunnen we je gratis advies geven op maat en maken we samen  een offerte voor je op.

Onze offertes zijn 30 dagen geldig vanaf de offertedatum.

Hoe kan ik jullie producten bestellen?

Je kunt na het online configureren niet online bestellen. We hebben twee mogelijkheden.

1st mogelijkheid

Je kunt na het configureren en opvragen van een offerte deze ondertekend en goedgekeurd eenvoudig per mail sturen naar info@hulo.be Heb je nog opmerkingen of aanpassingen vermeld deze dan duidelijk in de e-mail. Wij nemen dan contact met je op.

2de mogelijkheid

Je komt langs in onze toonzaal , zodat we je  advies kunnen geven omtrent het samenstellen van je tafel. Er is ook een mogelijkheid  om je tafel te laten configureren en kun je een offerte verkrijgen. Indien een akkoord dan kunnen we je bestelling te noteren.

Wij aanvaarden geen telefonische bestellingen.

 

 

Moet ik een voorschot betalen?

Omdat we specifiek met jouw wensen aan de slag gaan vragen we een voorschot van 30%. Van zodra wij een voorschot hebben ontvangen plannen we de productie voor je in.

 

Krijg ik na de bestelling een bestelbon?

Bij een bestelling in de toonzaal wordt een bestelbon opgesteld met de gemaakte specificaties en gemaakte afspraken.

Bij bestelling per mail wordt een bestelbon gemaild om de details van de overeenkomst vast te leggen.

Gelieve deze bestelbon  zorgvuldig te controleren op onvolledigheden en onjuistheden en deze tijdig te melden , tenminste binnen de 5 werkdagen na de ondertekende bestelbon.

 

 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Je kan je bestelling wijzigen binnen de 5 werkdagen.

Telefonische wijzigingen worden niet aanvaard. kun je telefonisch contact opnemen om dit te bespreken, maar wij vragen altijd om langs te komen in de toonzaal. of te mailen naar info@hulo.be   Op die manier kunnen we nauwkeurig en schriftelijk de gewenste aanpassingen vastleggen.

Wij leveren tafels op maat. Daarom is het niet mogelijk om later in het proces je bestelling nog te wijzigen.

 

Garantie

Kan ik mijn tafel retourneren?

Op onze tafels en stoelen  is er geen herroepingsrecht van kracht. Al onze tafels worden speciaal voor jou op maat gemaakt en kunnen om die redenen niet geretourneerd worden. Mocht je onverhoopt ontevreden zijn, neem dan contact met ons op, dan gaan we samen op zoek naar een passende oplossing.

Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

Wij geven twee jaar garantie op onze producten vanaf het moment van bezorging/afhalen. De factuur dient als garantiebewijs.

Garantie geldt niet op product specifieke eigenschappen die bijdragen aan het karakter van het meubel zoals de werking van het hout, normale slijtage en onoordeelkundig gebruik van het meubel.Wij geven geen garantie op krassen en kringen in het eikenhout. Massieve eik en notelaar  is een natuurproduct en heeft als eigenschap  dat het kan werken .  Hierop geven wij geen garantie. Om de werking  van massieve tafels tegen te gaan  is een stabiele luchtvochtigheid van ongeveer 55% aan te raden. Onthoud dat het jouw verantwoordelijkheid als klant is om ervoor te zorgen dat de juiste luchtvochtigheid wordt gehandhaafd.

Geen garantie wordt gegeven als gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik , niet of onjuist onderhoud of installatie, montage , wijziging of reparatie door de afnemer of derden.

Verder geldt de garantie niet bij het niet of onjuist onderhoud, wijziging of reparatie door jezelf en derden.

Bij Fenix kunnen door de egale kleur van de toplaag krasjes snel zichtbaar zijn. Wij geven geen garantie op krassen in de toplaag.

 

Wat als ik niet tevreden ben?

Elk product wordt voor het leveren grondig gecontroleerd op onvolkomenheden. Mocht je toch een productiefoutje tegenkomen, laat het ons weten dan zoeken we naar een goede oplossing. Neem hiervoor contact op per e-mail info@hulo.be. Vermeld je factuurnummer en een duidelijke omschrijving van de klacht. Voeg hoofdfoto, detailfoto en een foto die de juiste verhouding weergeeft.

Telefonische klachten worden niet aanvaard. Je kunt uiteraard telefonisch contact nemen en de klacht melden, maar er wordt altijd een schriftelijke bevestiging gevraagd.

Zit je met een vraag die op deze pagina niet beantwoord werd?